My Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Little Arissa First Birthday

Lilypie Second Birthday tickers

My Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Thursday, September 25, 2008

My Life

I’ve been through all the ups and downs in my life. But for the things that happened in my life since that “moment” really show how weak I am. I think I’m strong, but actually I’m not. I cried alone all night long. Kekasihku kena paksa kawin dgn org lain tu. Saper yang tak sedih. Tak pernah terfikir akan menghadapi keadaan yang sangat getir macam ni. Betapa sukarnya hidup ini. Betapa pedihnya luka ini. Aku dah cuba berjalan untuk mencari hidup aku yang sebenar. But I failed. Aku buka peluang. Aku buka lorong. Masih gagal. I still hope have a miracle. Or I should accept my fate.

I feel that I am all alone padahal sebenarnya tak. Ramai lagi yang sayangkan aku, menghargai aku dan mencintai aku sepenuh hatinya. I’m stil have family. Tetapi yang masalahnya sekarang ini aku. Bukannya aku tidak tahu, tetapi keadaan…


I cried in my dreams.


Kenapa? Kenapa itu yang aku perlu alami? Adakah kerana dosa aku yang lepas?


Ampunilah dosaku Ya Allah. Aku hambaMu yang hina.


Untuk masa ini, segalanya sudah kembali jernih dan menenangkan. Aku sudah tidak peduli dengan apa yang telah berlaku, yang aku fikirkan adalah tentang masa depan, tentang adakah manusia itu akan berubah, tentang adakah manusia itu mampu berfikir secara rasional dalam urusan memiliki dan dimiliki. Kerana semuanya melibatkan tentang masa depan orang lain.


Aku berdoa agar segalanya akan kembali pulih seperti sediakala dan di dalam keadaan yang baik-baik sahaja.


Semoga hari raya ini, hari yang indah buatku.. Buat family ku.. Dan buat kekasih hatiku..


Malam sebelum itu, aku pernah berdoa kepada Dia agar segalanya terungkai kerana aku dapat merasakan yang aku bersedia untuk menerima dan mendengar segalanya. Biarlah seburuk manapun kisah itu, aku ingin tahu. Jiwa ini terlalu meronta-ronta. Aku tidak mahu hidup ini terus dipersiakan.


People make mistake. So do I. Aku rasa bersalah dan berdosa. Biarlah, yang berlalu tu biarkan berlalu. Lagipun I’ve already promise to myself, malas nak fikir sangat all the things. Walaupun jantung ini sesak nak mengepam darah ke seluruh badan, walau nafas ini semput, walau kepala ini berselirat segala urat, walau mata ini tidak mahu pejam, walau hati ini runtun dan rasa ingin mahu menangis sepuas hati. Aku cuba jadikan fikiran ini kosong. Cuba pejam mata, dan biarkan segalanya berlalu.

No comments: