My Wedding Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

My Little Arissa First Birthday

Lilypie Second Birthday tickers

My Pregnancy

Lilypie Maternity tickers

Wednesday, September 24, 2008

I’m still counting the days

“Bagi abg masa untuk abg cakap baik2 dgn ma.”

“OK, Syg bagi abg masa sampai hujung tahun ni, kalau tak ada apa2 jgk yg boleh abg buat.. Maknanya kita mmg takder jodoh lepas ni..”

99 hari lagi.. Nampak mcm lama lg kan? Pejam celik, pejam celik… Sekejap je tu.. Aku pun tak tahu bagaimana kesudahannya nanti. Hatiku berdebar2..

Break off atau Kahwin. Sukarnya apabila tiba persoalan yang menduga hati.

Adakah aku terlalu kejam bagi syarat macam ni. Actually, aku yang kejam pada diri sendiri. Aku tahu, aku akan menyesal nanti bila ending nya tidak terjadi seperti yg aku mahukan. Tp ini lah jalan yg kurasakan terbaik. Aku dah penat menunggu. Aku dah tunggu 2 years.. Nampaknya, ma mmg tak sukakan aku. Teruk sangat ke aku ni?

Aku tahu, abg jugak dah usaha mcm2 cara utk lembutkan hati ma. I know, he’s really2 love me.. Tapi sama jgk. Kadang2 aku rasa ma terlalu kejam pd anaknya sendiri. Tapi bila fikir balik, maybe ini cara dia utk protect anak dia. Dia nak yg terbaik utk anak dia. Dan aku bukanlah calon menantu yg terbaik..huhuu..

Korang rasa tak apa yg aku rasa?

“Tahun depan kalau abg still x dapat buat apa2 jgk, aku akan pergi jauh dari hidup abg…”


Dan masa ni, aku takkan berpatah balik.. Aku akan pergi sejauh yang mungkin. Sehingga tak mungkin dia dapat menjejaki ku.(Dia pun tgh bz skrg nih, mcm mne dia nak cari aku..) Masa tu, bila dia dah bosan tunggu aku, dia akan terima pilihan family. Boleh ke aku terima kenyataan yg memedihkan ni..


I talk to one of my friend about this. Tentang jodoh dan pertemuan. Aku bukan desperate untuk berkahwin, tetapi aku memerlukan cinta dan kasih sayang. Sebab itu yang memberi aku kekuatan selama ini… Tapi bila dah sampai ke tahap umur macam ni, perbincangan tentang perkahwinan itu tak akan dapat lari. Tambahan pula kita sebagai perempuan…


Bila bercakap tentang soulmate dan perkahwinan, kita bukan nak kahwin dengan soulmate kita tu sahaja. We are married to his family too, so do him. Penerimaan keluarga itu penting. Kalau semuanya baik dan dapat menerima kita seadanya… menyayangi kita… apa salahnya diberi peluang. TApi jika tidak, baik aku tarik diri skrg dari aku lebih kecewa nanti.


Love is much more important. Perkahwinan adalah prosess untuk kita mencari kehidupan yang lebih baik. That’s why aku buat mcm ni. Aku bukan memaksa. Tapi aku terpaksa.


dalam hati: mungkin “komitmen” itu bukan milik ku…


Walaupun aku terpaksa pergi dari hidup dia pun, tp dalam hati dan fikiran aku cuma ada seorang lelaki sahaja yang terpahat kuat. Yang bisa buat aku menangis, gembira dan bahagia. Tak mungkin semudah itu untuk aku mengubah segalanya.


I want him to know that he’s my strenght. He’s my backbone and my inspiration. I love him so much, more than what he know.Whoever he is and what is his past. He’s still my guidance light, the love of my life.

No comments: